Saturday, August 15, 2009

Apa Kisah...

KISAH 1
semalam aku ke majlis hari lahir pelajar tingkatan 2; Mazreen di Hotel Maluri. aku hanya pergi sendiri. tak ada kawan mahu diajak. kalau ada pun semua sibuk dengan urusan masing-masing. jam 5:30ptg aku sampai. melayan karenah anak-anak murid yang suka mengusik. maka, jam 6:00 ptg aku meminta diri untuk pulang. aku pulang dalam hujan renyai. terasa rindu bau kampung halaman...


KISAH 2
ketika sedang memandu dalam hujan renyai dan aku tanpa arah. hendak pulang ke rumah malas rasanya. jadi aku memandu melihat sekitar KL yang padaku kosong. kebisingan yang sepi. tiba-tiba aku mendapat idea untuk ke Mines. tujuanku satu mencari pandrive.


KISAH 3
Sesampainya di Mines aku mencari kedai komputer yang aku yakin ada di dalam pusat membeli-belah ni. tapi tak jumpa. aku berjalan di hadapan panggung wayang. mahu menonton rasanya. sebelum itu, aku menghantar SMS kepada abang long untuk memberitahu yang aku akan tidur di rumahnya di Sri Serdang dan memberitahu bahawa aku akan menonton wayang sendirian. dia memberi cadangan kepadaku bahawa terus pulang kerana malam nanti ada cerita yang 'best' dan kakak iparku masak masakan yang istimewa. hehehehe.... tak jadilah aku dengan niatku itu.

Malangnya, aku tak jumpa kedai komputer. tetapi apa yang aku jumpa adalah Giant...hahah... aku apa lagi menghabiskan wang membeli keperluan seperti kurma, milo, nestum dan macam-macam lagi. almaklumlah nak puasa ni. setelah habis membeli aku pulang ke Sri Serdang.

KISAH 4
Setibanya aku di rumah, aku terus menjamu selera dengan masakan kakak iparku. memang sedap. habis sahaja makan, aku menonton tv. rupa-rupanya cerita best yang dikatakan oleh abangku ialah 'Ayat-ayat Cinta'.... layan je.



itulah kejadian dan peristiwa yang berlaku pada hari Sabtu 15hb Ogos 2009.

5 comments:

  1. Dari Maluri Ke Seri Kembangan,
    Najwa pergi berseorangan.

    Pendrive ada di sana sini,
    Tidak perlu singgah di The Mines lain kali.

    Kalau singgah juga di sana,
    Memang ada tapi Najwa tak jumpa.

    Tengok wayang itu hiburan,
    Tapi Ooi lebih suka makan.

    ReplyDelete
  2. wahai oii teman sejati
    terima kasih kerna menasihati

    itu tanda hati celaru
    berjalan sendiri tanpa tuju

    rindu benar pada ibu
    kerna itu hatiku buntu

    ReplyDelete
  3. Adikku Najwa,
    Memang kalau bersendirian kita akan berasa bosan.Jadi, carilah teman yang boleh diajak berbicara, menonton bersama, meluangkan masa yang ada, ke sana sini berteman dan sega-galanya akan indah... Maka, ketika itu adikku akan berasa dunia ini indah hingga mandi tak basah, tidur tak lena dan makan tak kenyang... Jadi, apa lagi...sendiri mau ingat beb... he..he..

    ReplyDelete
  4. Seronoknya najwa hari itu, penuh dengan aktiviti.

    ReplyDelete
  5. Hi...
    Sunyi itu boleh diisi, pandailah ye dik. Kak ada baca novel ayat-ayat cinta. Best! Bacalah nanti

    ReplyDelete