Monday, September 7, 2009

PUASA

Berpuasa wajib terhadap umat-umat Islam. Pada aku, tahun ni adalah Ramadan yang paling membuatkan aku bahagia dan tenang. Cuaca yang menenangkan jiwa dan nurani. Tapi sayang, terawih aku tak mencukupi. Ketenangan yang aku rasai ini membuatkan aku seperti Nor Najwa ketika berusia belasan tahun dulu. Manusia yang tak kenal dan melakukan kejahatan (jahat juga tapi tak sangat). Rindunya waktu zaman tinggal dengan ummi dan abah tak dapat diucapkan lagi. Kalaulah dapat diulang masa, maka masa itulah yang aku mahukan.

Apa yang aku fikirkan?
1. mahu bekerja di tempat kelahiranku
2. mahu tinggal bersama orang tuaku…dan selepas habis kerja aku akan mengambil
ibu di pejabatnya.
3. mahu keluar makan malam dengan mereka bila aku dapat gaji
4. pergi shopping dengan adik dan ummi
5. dapat keluar dengan kawan-kawan
6. dapat beli rumah di kampung
7. dapat pergi pantai setiap minggu
8. dapat jumpa nenek dan atuk
9. BUAT RUMAH UNTUK UMMI ABAH

Inilah apa yang aku impikan… adakah akan tercapai? Hanya Tuhan sahaja yang mengetahui. Hehehehe…nak tengok juadah berbuka aku tak? Hari tu masak punyalah sakan. Tapi makan…. Ayoooo. Talak sedap laaa… makan jugalah!



5 comments:

  1. najwa ambil gambar pemandangan tu dr rumah sewa najwa ke? kat mana ye? nanti raya bolehlah singgah...hehehe

    ReplyDelete
  2. kat cheras kak... jemputlah datang umah k...

    ReplyDelete
  3. Balik la kampung awal sikit, cuti seminggu kan. Leh buka dan raya sepuasnya. Memang la jauh bekerja, mana tau dapat jodoh 1 tmpt kat kg, dah leh stay sana, skrg nikmati hidup di KL ye.

    ReplyDelete
  4. memang banyak "perkara" yang kita ingin siapkan, tetapi masa yang berlalu dengan cepat menghalang kita untuk menyiapkan perkara-perkara impiam kita.

    najwa: masa memanglah tidak berulang, jadi buat saja apa-apa yang najwa inginkan dan jangan kesal kemudian ...

    ReplyDelete
  5. Terharu ketika membaca 'Apa yang aku fikirkan?'
    Sayang sekali kerana banyak orang telah mengabaikan kebahagiaan yang berada di sekeliling mereka. Tiap kali bila dah kehilangan kebahagiaan yang biasa di sisinya itu, barulah seseorang itu tersedar nahawa dia tidak pernah menghargainya.
    Hon berdoa agar impian-impian Najwa itu akan dapat dicapai.

    ReplyDelete