Saturday, September 5, 2009

Taman Burung Kuala Lumpur

Hari tu aku pergi berjalan-jalan ke Taman Burung Kuala Lumpur. pergi sendiri je. lepas bayar tiket. aku berjalanlah masuk ke taman burung tu. wah banyak betul burung-burung yang tak pernah aku tengok dapat aku lihat kat sini. tapi, orang-orang Malaysia tak ramai yang berkunjung. hanya pelancong asing je (aku pun pelancong gak la) mungkin semua masyarakat kita dah bosan kot pergi tengok burung. macam-macam jenis bentuk burung, warna, rupa...hahaha ada gak seekor burung tu macam kawan aku. kesian burung tu. macam derita semacam je.... oleh kerana kesian pada burung ni yang tak dapat perhatian pengunjung, maka akulah satu-satunya manusia yang bersimpati lalu mengambil gambarnya yang sedang tunduk. gamaknya sedang bertafakur dan berzikir kot.







Kat sana boleh dkatakan beribu burung yang ada. ada yang termenung, yang ketawa, yang menangis dan macam-macam reaksi yang boleh dilihat kat sana. kalau tak percaya pergilah. bawa keluarga terutamanya anak-anak agar mereka lebih menghargai apa yang mereka lihat. selepas ke taman burung, aku ke Memorial Tun Razak. wah pertama kali aku jejakkan kaki kat sana. bukan apa... aduhai sunyi sepi. aku seram juga lah. tapi aku masuk dan lihat barang-barang yang bersejarah di sana. bersempena hari kemerdekaan kita ni, aku ada menonton teater "Muzikal Tun Abdul Razak" di Istana Budaya. Teater muzikal ini dipentaskan oleh para pelajar ASWARA. wah, memang sesuatu yang patut dibanggakan sebab para pelajar ASWARA mampu menembusi pintu istana yang bertaraf dunia... hebat!

5 comments:

  1. manusia zaman sekarang memang sibuk dengan kerja, jika mempunyai masa yang lebih mereka akan pergi menonton wayang atau membeli belah di shopping centre.
    taniah kepada najwa kerana berkesempatan melawat ke taman buaga KL. ><

    ReplyDelete
  2. kalau reaksi burung boleh dilihat di taman burung, reaksi manusia boleh dilihat di mana-mana. tidak perlu jauh, kalau masa memandu, memang nampak semua. penunggang motor tu suka hati je meludah, jangan ingatkan pemandu kereta tidak. dia turunkan cermin, ludah juga. geramnya...kotor tayar. tayar kereta siapa-siapa yang lalu tu...eeuuwwww..

    ReplyDelete
  3. kadangkala bukan orang tempatan tak nak berkunjung dalam tempatan, itu kerana mereka tak tau tempat lawatan lain yang ada selain tempat-tempat yang terkenal dan biasa didengar.
    hon salah seorang daripada golongan itu.

    ReplyDelete
  4. ish najwa, akak tak faham la tengok gambar burung tu? mana kepalanya...tunduk semacam je...sian burung tu kan. nasib baiklah ada najwa melawat dia. kalau burung tu tau ada orang yg ambil gambar dia mesti dia nak ikut najwa balik.

    lagi satu ye ke pergi sorang-sorang...ke pergi dengan...yang tu?????

    ReplyDelete
  5. huhuhu........seronok pergi sendiri kot. kalau ngan family lagi ok. tapi kalau ngan kawan-kawan yang mulut bising... adussss

    ReplyDelete